Svi proizvodi

Jak imunitet

Zdravo srce

Digestivni trakt

Lepota i zdravlje

Stres i nesanica

Kosti i zglobovi

Dijabetes

Mršavljenje

Štitna žlezda

Lojaliti program

Postanite deo našeg Lojaliti programa i uživajte u brojnim pogodnostima!

Akcije i popusti važe samo za članove Lojaliti programa. Registrujte se na vreme.

Prijavite se

Proizvodi

Promocije

Kvalitet

Blog

O nama

Lojaliti program

Kontakt

Lojaliti program

Postanite deo našeg Lojaliti programa i uživajte u brojnim pogodnostima!

Akcije i popusti važe samo za članove Lojaliti programa. Registrujte se na vreme.

Prijavite se

Šta je uzrok grčeva u nogama i kako ih izlečiti?

Šta je uzrok grčeva u nogama i kako ih izlečiti?

Grčevi u nogama su izrazito neprijatna pojava koja ne bira da li će nas uznemiriti noću ili danju. Ako vas je nekad uhvatio grč u nozi tokom sna, u toku dnevnog odmora, plivanja ili neke druge fizičke aktivnosti, znate koliko je to nelagodan osećaj. Uzroci pojave grčeva u nogama su brojni, zato ostanite sa nama do kraja teksta i probaćemo da vam predstavimo svaki od njih, kao i najefikasnije načine kako da sprečite ove neprijatne kontrakcije mišića nogu.


Zašto imamo grčeve u nogama?

Grčevi u nogama su zapravo nekontrolisan spazam mišića, kontrakcije koje izazivaju oštar, probadajući bol u delovima nogu, s tim da se mogu pojaviti u bilo kom delu tela. Postoji niz naučnih istraživanja koje pronalaze uzroke ove pojave a najčešći su:

  • Nedovoljan unos tečnosti: Dehidratacija organizma može izazvati manjak tečnosti, pa samim tim i kiseonika u mišićima, što izaziva kontrakcije
  • Manjak elektrolita i esencijalnih minerala: Ukoliko našem telu fali kalijum, natrijum, magnezijum ili kalcijum, mišići će se demonstrativno grčiti i izazivati sve češće kontrakcije i sve jače bolove
  • Intenzivna fizička aktivnost: Pri intenzivnom vežbanju, istezanju ili izlaganju prevelikim naporima, telo se bori trzajima i upozorava nas da nam treba odmor
  • Problem sa cirkulacijom: Kada je protok krvi kroz mišićna vlakna otežan, mišići reaguju grčenjem
  • Lekovi ili određena stanja organizma: Pojedini lekovi mogu izazvati grečeve u nogama i poremećaj cirkulacije, najčešće su to diuretici i statini, a grčevi mogu ukazivati da je posredi i neki ozbiljniji problem koje ugrožava zdravlje, poput neuropatije

 

Grčevi u nogama su opasan simptom- da ili ne?

Ne mora nužno da znači da su grčevi u nogama znak nekog ozbiljnog oboljenja, ali neretko se dešava da kontrakcije mišića ukazuju na začetak ili prisustvo neke bolesti. Ponekad je u pitanju samo nedostatak vitamina, minerala i ključnih nutrijenata koji održavaju zdravlje mišićnog tkiva, a ponekad mogu ukazivati na:

  • Parkinsonovu bolest
  • Dijabetes tipa 2
  • Vaskularne bolesti
  • Probleme sa štitnom žlezdom

Radi preventive i kontrole, važno je da se konsultujemo sa lekarom koji će nas uputiti na dalje analize radi provere uzroka grčeva u nogama.


Šta je dobro protiv grčeva u nogama?

Protiv grčeva u nogama borimo se najpre zdravim načinom života kao i visokokvalitetnom suplementacijom. Ako vas muče ove kontrakcije, remete vam san ili dnevne aktivnosti, probajte sledeće:

  1. Pijte više tečnosti- obavezno pojačajte unos vode kako biste održali organizam hidriranim
  2. Jedite umereno- birajte namirnice koje imaju puno elektrolita poput avokada, banane, orašastih plodova, spanaća i paradajza, jer će ove namirnice uticati na unos kalijuma i drugih važnih minerala koji smanjuju grčeve
  3. Praktikujte vežbe istezanja- svaki dan uradite barem po par vežbi za istezanje mišića jer to oslobađa napetost i sprečava pojavu kontrakcija. To mogu biti umerene vežbe, izbegavajte preteranu fizičku aktivnost koja izaziva tremor mišića i od kojih se javljaju dobro znani grčevi u nogama posle treninga
  4. Ugodite sebi kupkama i masažama- tople kupke i masaže biljnim uljima umnogome će pomoći mišićima da se opuste, a vi ćete se osećati relaksirano i umireno, baš kao i vaši mišići
  5. Obavezno uvrstite suplementaciju- svako spoljašnje dejstvo može da vam donese olakšanje, ali to je kratkotrajan efekat. Istina je da jedino ako uz zdrave navike života date organizmu i vitamine i minerale koji su mu neophodni, on će se regenerisati i doći će do smanjenja grčeva

Grcevi u nogama - magnezijum blisglicinat

 

U nastavku pročitajte koje jedinjenje je najdelotrovrnije u slučaju grčeva, i šta je ekfikasno kad su u pitanju grčevi u nogama kod trudnica, kod dijabetičara, starije i mlađe populacije koja pati od ovih neprijatnih trzaja.
Magnezijum za grčeve u nogama


Magnezijum je prvo što će vam svaki lekar preporučiti za grčeve, a evo i zašto: U pitanju je mineralkoji ima ključnu ulogu u funkcionisanju mišića. Ukratko rečeno, zbog magnezijuma su mišići opušteni, a kad nam nedostaje u organizmu, drugi minerali poput kalcijuma ne mogu da protiču kroz mišićne ćelije. Dakle, nedostatak magnezijuma sam po sebi može biti jedan od glavnih uzroka zašto imamo grčeve u nogama.


Magnezijum bisglicinat – organsko jedinjenje

Strong Nature®brendnudi najbolji oblik magnezijuma – Magnezijum bisglicinat, helatni oblik, organsko jedinjenje magnezijuma i aminokiseline glicin, pa je njegova iskoristljivost u telu maksimalna i zbog toga mu se daje prednost u odnosu na druge oblike magnezijuma (oksid, citrat...). Magnezijum je zaista esencijalni mineral, neophodan za funkcionalnost naših mišića ali i za mnoge druge vitalne funkcije organizma. Strong Nature®Magnezijum bisglicinat je čista forma visokokvalitetnog magnezijum bisglicinata, bez dodatih šećera i neutralizatora ukusa, pa je pogodan čak i za decu, trudnice i dijabetičare.


Zašto je dobro piti magnezijum bisglicinat za grčeve u nogama?

Magnezijum bisglicinat je dobro piti jer je iskoristljivost ovog minerala u datoj kombinaciji umnogome poboljšana, a to je zato što ga organizam prepoznaje kao prirodno pristutan i usvaja ga u najvećoj meri.


Organska amino kiselina koja je dodata magnezijumu već se nalazi u našem telu, zato, zajedno imaju poboljšano dejstvo koje organizam beleži kao svojstveni proces izazvan i proizveden od strane naših ćelija, a ne kao uticaj spolja.


Magnezijum bisglicinat kao najsuperiornija forma ovog minerala od koga nam zdravlje mišića zavisi, pomoći će vam ne samo da se rešite grčeva u nogama, već i da smanjite umor, napetost i nervozu, anksioznost i depresiju, kao i da prevenirate ozbiljne kardiovaskularne bolesti i bolesti kostiju i zuba.